co beru na svatbu?

Je opravdu nutné, aby měl kameraman na svatbě dva kamiony vybavení? Stabilizační konstrukce, osvětlovací lampy, drony, je to všechno opravdu nezbytně nutné, nebo se dá obejít i bez toho? Z mé zkušenosti vím, že lidé nejsou rádi, když je někdo točí. Fotograf je v tomto ohledu ve výhodě. Namíří foťák, zmáčkne spoušť a fotka je během chvilky hotová. Nové profesionální fotoaparáty navíc nabízí možnost naprosto tichého chodu.

Pro video musíme foťákem mířit na člověka dlouhé vteřiny, což je pro většinu lidí nekomfortní. Dalším faktorem je také záznam zvuku. Někdo by se mohl bát, že jeho konverzace bude někde ve videu slyšet. Dají se tato negativa natáčení minimalizovat? Já o tom nepochybuji, souvisí to však s celkovým přístupem, který začíná už u výběru techniky.

Hned na začátku je potřeba dát ego stranou. Pokud si kameraman vysní svou představu o profesionálovi s obří bednou na rameni, chlupatým mikrofonem a několika osvětlovacími lampami, bude přesně tím typem otravného chlapíka s kamerou, kterému se na svatbě raději vyhnete. Dnešní doba nám nabízí velmi rychlý technologický růst, proto i velmi výkonný fotoaparát může být stále v mezích rozumné velikosti. V pozici kameramana si tedy můžeme vybrat, zda chceme splynout s davem a natáčením svatbu nijak nenarušovat, nebo naopak stát přímo v centru dění a velkou pozornost strhnout na sebe.

 

Na obrázku skutečně vidíte svatebního kameramana. Přestože v rukou nesvírá těžkou stabilizační konstrukci, nad hlavou mu neletí dron a asistent za ním netáhne 2 plné kufry objektivů, rozhodně se nejedná o žádného amatéra. S malou nenápadnou kamerou v ruce a jedním objektivem vytvořil svatební filmy, které byly oceněny jako ty nejlepší na světě. Právě díky tomuto minimalistickému přístupu se mu podařilo zachytit záběry plné emocí.

Každý máme možnost výběru a záleží pouze na našich preferencích. Každá strana mince má svá pozitiva i negativa. Já věřím, že ty nejkrásnější záběry vznikají ve chvíli, kdy lidé nevědí, že je zrovna někdo točí nebo fotí. Mohou si tak užít chvilku, kdy jsou skutečně sami sebou. Mohou se smát, utírat slzy štěstí nebo tancovat, jako by je nikdo neviděl.

Svatba se rozhodně dá natočit diskrétně, musíme však stále myslet na to, abychom ji natočili i zodpovědně. V galerii vidíte techniku, kterou při svatebním natáčení využívám. Ačkoliv se jedná o malé, nenápadné kousky techniky, nabízejí mi skutečně profesionální kvalitu a pokročilé funkce.

Například u fotoaparátu je pro mě klíčové, že má dva sloty pro paměťovou kartu. Ihned při natáčení mám tedy záběry zálohované pro případ, že by jedna paměťová karta selhala. Fotoaparát nestačí pouze jeden. Zažil jsem několik situací, kdy fotografovi spadl foťák na zem, někdo mu ho polil vodou atp. Je potřeba mít pro tyto případy i plán B, ideálně i plán C. 

Sám mám k dispozici fotoaparáty 3, abych mohl svatbu vždy natočit od začátku do konce i v případě technických problémů. Nástrahy na nás čekají všude a člověka často ani nenapadne, co vše se může stát a kdy je jeho technika v ohrožení. Rozhodně je tedy nutné být připraven.

Na svatbě se snažím působit, jako bych byl jedním z hostů. Někdy jsem vnímán také jako asistent fotografa. Proto se někdy po zveřejnění svatebního videa hosté diví, protože si ani nevšimli, že je na svatbě někdo točil. Tak vznikají opravdové záběry a svatební film, který je skutečně o Vás, o Vaší rodině a Vašich přátelích.

Přestože mám z hlediska množství a velikosti techniky spíše minimalistický přístup, nedovolím, abych překročil hranici, kdy už by bylo natáčení nezodpovědné. Všechny záběry mám zálohované a po ruce mám záložní techniku pro všechny případy. 

Pokud je Vám tento přístup k natočení svatebního filmu sympatický, neváhejte mě kontaktovat pro více informací!

 

Scroll Up